söndag 14 juni 2015

Awsomeness

Awsomeness för att jag dels varit på en riktigt bra utbildning inom IKT, dels har jag hunnit sticka en del, verkar som att pollen kanske avtar lite för jag kan sticka mer hemma. Det innebär att jag har kunnat avsluta ett probekt och startat ett nytt. Jag börjar också fundera om det är dax att köpa det svarta sockgarnet till min filt. Har en hel del rutor, skulle vara kul att börja sätta ihop dem.

Jag försöker varva lite så att det inte blir för jobbigt för sambon. Därför har jag också börjat på en liten duk i frivoloteter. Än så länge går det bra och än så länge är det kul. Jag har tänkt att jag ska se om det är någon affär här i stan som säljer sådana skytlar. Verkar vara lättare att få tag på det än nålar.

Jag har också börjat med projektet få-gammal-spinnrock-i-spinn-skick-igen. Jag har gjort rent spolen och... Hela delen med spolen och vingarna. Ska bara få tag på olja till den nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar