söndag 28 juni 2015

Nytänding

Jag gjorde färdigt albummet över möhippan som min syster fick i present på bröllopet. Efter det har jag verkligen fått en nytädning när det kommer till skrapbooking. Jag har gjort flera sidor i Londonalbummet från 2012, när vi åkte för att se Fantomen på operan. Det är inte så lätt att hålla på när det innebär att halva varddagsrummet blir belamrat. Det ser alltid så stökigt ut och det tycker varken jsg eller sambon är kul, även om  jag tycker det är kul att hålla på.

Jag har stickat klart ett par sockar till. Det är från början en mysteriestickning där man får del för del så man vet inte riktigt hur det kommer se ut när det är färdigt. Jag fuskade lite och gjorde inte sockarna förrän den var över så jag fick alla ledtrådar samtidigt. Sockarna är färdiga och det är fandom inspirerade sockar. Det som inspirerade var Sicen fiction, fantasy, movie nights, vampire, litteratur och mysterious mysteries. Självklart har jag planer för minst tre par sockar till.

Jag har även anmält mig till tour de fleece. Man ska sätta ett spinnmål och försöka uppnå det under tiden som tour de france går. Jag har två mål: Att spinna 15 minuter om dagen och att göra iordning mammas spinnrock. Nu vet jag att den fungerar så nu ska jag bara tvätta rent den och olja den, i första steget. Jag erkänner att jag har stora planer för den men att de hänger på om jag kan få kontakt med någon som är bra på träarbeten eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar