måndag 6 juli 2015

Tour de fleece

Jag har en stor utmaning framför mig denna månaden. Jag är med i Tour de fleece och mitt mål är att spinna minst 15 minuter per dag. Jag vet att det inte låter speciellt jobbigt men det är ändå en ekvation som kan vara lite kruxigt att får till.

Sambon är allergisk så det bästa är att jag spinner antigen när han gått till jobbet och innan jag går eller efter han har lagt sig. Tre dagar in går det än så länge bra. Idag satt jag och spann lite i köket efter att vi ätit. Han kommer inte vara där inne för än imorgon. Jag har faktiskt två projekt igång. Ett med BFL ull och ett med merino/silke. Det sistnämda lär bli ett lacegarn.

Det var också träff med Stickklubben i onsdags.det var skönt för nu känns det att det är sommar. På två dagar har det gått från 8 plus till mellan 25 och 30 plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar