tisdag 14 juli 2015

Bra jobb

Ibland har jag ett väldigt tufft jobb. Ibland är jag helt övertygad om att jag har världens bästa jobb. Torsdags på jobbet höll jag i en book art workshop. Det var en hel del barn som provade på att vika igelkottar av böcker. Själv alternerade jag mellan att visa dem och att experimentera med ett yinyan mönster.

I övrigt har jag spunnit en massa, i alla fall en massa tid. Mitt uttalade mål i tour de fleece är att spinna minimum 15 minuter per dag. Mitt drömmål, som jag börjar tro att jag kanske kan uppnå är att spinna klart den BFLullen jag har kvar. Är i detta nu inne på den sista flätan (fläta=100 g).

Jag hittade väldigt tunn tråd hemma för ett tag sedan. Nu i veckan blev jag helt plötsligt inspirerade att göra något med den. Sagt och gjort, jag har börjat göra en Bohusruteduk. Det bästa är att älsklingen inte reagerar på tråd, tror inte att den drar till sig damm på samma sätt som garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar