onsdag 9 september 2015

Nyhetens behag

Schemat har halkat lite denna veckan med. Till mitt försvar kan jag säga att det var saker utanför min kontroll denna gången.^^ Jag tog bilderna i söndags, men hann aldrig med skrivandet. I måndags när jag vaknade mådde jag inte alls bra, var till och med hemma från jobbet. Igår var jag viserligen på jobbet men huvudet var inte nådigt mot mig, fyra värktabletter och nio timmars sömn så är jag återställd och kan blogga! Yay!:D

Det är inte riktigt samma projekt sedan tidigare. Vargbroderiet är dessamma men enligt sambon har det nu uppgraderat sig från en rykande askhög till att påminna mer om en vulkan. Det går framåt.^^

Sticket har jag mina två evighetsprojekt på stickorna. Min sockgarnsfilt, som än så länge bara är massa små rutor som ligger i en låda, och min Zigzagfilt. Utöver det har jag börjat sticka sockar igen. Dessa är i ett Regiagarn som är designat av Kaffe Fassette. Jag bara älskar hur resultaten ser ut än så länge! Det är verkligen en stickning som är svår att lägga ifrån sig. Dels för att jag har längtat efter att sticka sockar igen och dels för färgerna på garnet och resultatet det ger. Har kommit en bit mer än vad kortet visar. Men i söndags stämde det. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar