söndag 20 september 2015

Fortfarande söndag

Nytt inlägg varje söndag...det är fortfarande söndag, i 40 minuter till.^^

Det känns inte som att jag har åstakommit något större alls denna veckan. Det blir så vissa veckor. För min del så har jag hittat en sak till jag kan göra utan att sambon får andingsproblem, frivoliteter. Det bästa är att jag i början på veckan var och köpte ordentliga verktyg (skyttlar) så nu slipper jag sätta stoppnålar i figrarna. Rekommenderar inte det, det blöder en massa och gör ont i flera dagar efteråt. Jag har börjat på en liten duk som jag hittat på youtube. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad designern heter just nu, Maria nått, så jag kommer skriva ner och ge henne kredit när jag har kommit lite längre.

I övrigt har jag stickat lite och spunnit en del. Jag var hemma hos mamma och pappa en sväng i helgen (gömt boka tvättid) så jag tvättade, spann, drack kaffe och pratade med dem när de kommit hem. Så nu har jag avslutat den första spolen på spinnrocken. En kvar och sedan kommer jag använda sista och göra ett tvåtrådigt garn. Jag repade även upp det sista av mitt misslyckade krokningsprojekt, så nu är det officiellt dött och jag kan fortsätta på min Zigzag filt.

Det enda sticket jag faktiskt har stickat på denna veckan är mina sockar. Det har inte blivit många varv men jag hoppas ändå på att jag kan bli klar så jag kan påbörja mina stickprojekt som jag vill ska vara klara till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar