söndag 13 september 2015

Stickcafeer

Det var stickcafe idag igen. Två olika stickträffar på samma vecka och jag glömmer självklart att ta bild på någon av dem. Jag har en chans nästa vecka också, hoppas att jag kommer ihåg det då.

Mitt broderi går framåt. Sist när jag frågade sambon vad det såg ut som så tittade han bara trött på mig. Tror inte att han är lika road som jag över mina små kryss^^. Jag har kommit en bit till i alla fall och än så länge har det inte gett upphov till någon allergisk reaktion så jag är glad att jag kan göra något garn/trådrelaterat samtidigt som han kan andas normalt.^^

Mina sockar går också framåt, än så länge i ett rätt bra tempo tycker jag. I och med att det är så korta färgrapporter i detta garnet så bestämde jag mig för att göra en hällappshäl, passade också på att prova att göra den förstärkt. Jag blev nöjd med den och hällappen i sig bryter inte av randningen nåt nämvärt. Med andra ord är håller garnet på att förvandlas till ett par härliga sockar som jag kan har senare i höst och i vinter. Nu ska jag bara hitta ett ställe som säljer transparenta boots.^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar