söndag 27 september 2015

Mässornas helg

Veckan har gått fort sammtidigt som varje dag har gått långsamt....en av livets paradoxer gissar jag. Helgen har varit fullständigt späckad.

Sista helgen i september betyder alltid Bokmässan...och Syfestivalen...och höstmarknad (jag bara måste ha marknadskarameller ^^). Jag köpte inte en enda handarbetsbok på bokmässan. Tyckte inte att det fanns så mycket intressant alls, men det är väldigt stort så det är inte konstigt om man missar en massa heller. Dock hittade jag ett flygvänligt pyssel som jag kommer ha med mig när jag flyger ut ur landet veckan 41. Målarböcker för vuxna! Jag har gjort lite på en sida bara för att prova. Jag tror att flyget kommer gå allt för fort. ^^

Syfestivalen...Jag var där med mamma och vi träffade även sambons mamma där. Självklart sprang jag också på massa folk från de olika stickgrupperna jag är med i. Jag gjorde i alla fall några strategiskt viktiga val i år. Jag gick över huvudtaget inte bland pärlorna och tittade. Jag har inga pärlprojekt på g som jag behöver något till. Jag skippade också att titta in i Chalottendals monter. Hade jag gjort det hade jag dels fasnat bland spinnrockarna och provat dem, trots att jag inte ska ha någon plus att jag definitit hade köpt på mig lite mer fibrer, vilket jag absolut INTE behöver mer av just nu.

Vad kom jag då hem med ( förutom väldigt trötta ben och blytunga fötter)? Jag köpte 4 nystan svart sockgarn (planerat), två andra sockgarn (oplanerat), förgarn från Ullcentrum (planerat), chaigoo metalstickor 2,5 (planerat) och tråd till frivoliteter (halvt planerat). Jag tycker den listan ser rätt bra ut. Viserligen gick det åt en del pengar men mycker av det jag köpte har jag väntat med att köpa just till detta tillfälle.

Som vanligt när jag är på stickträff eller mässor så glömde jag ta kort. Ni får hålla till godo med de korten jag har på mässfynden och de två nya projekt som jag startat denna veckan. Ett födelseminne och en mössa till min systerson (Sara, säg inget till honom!) ^^

PS. De nyinköpta stickorna sitter i mössan.^^ DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar