måndag 2 november 2015

Förkyldningstradition

Precis som förra året och året dessför innan firar jag Halloween med att vara förkyld. Jag har även tack vare denna förkyldning kommit fram till olika klassningar i hur sjuk man är. Igår var det illa för mig. Den handarbetande filmintresserade bibliotekarien orkade varken handarbeta, se på film eller läsa. Det är bättre idag, orkar både läsa och handarbeta.^^

Det jag ändå har gjort under veckan ser mindre ut än vad jag faktiskt har gjort. Jag har blivit klar med Olivias mössa och har börjat göra snodden som ska vara till. Jag har börjat på en av mina tänkta julklappshalsdukar, två gånger. Jobbet för en gång syns bara.^^ Jag stickar dem i det första garnet jag spunnint själv. När jag började var det väldigt många blandade känslor, nervositet, en wowkänsla, en avgrundskänsla också faktiskt. Vad skulle jag göra om det inte fungerade, om garnet var helt odugligt? Nu känns det bättre. Jag har repat upp det en gång men det håller ändå. Jag kommer med andra ord fortsätta att spinna egna garner.^^

Duken i frivoloteter är inne på sitt sista varv. Vi får se vad det blir efter det, har några mönster som jag tycker mycket om som jag kanske provar. Jag har också broderat en hel del. Tyvärr visade det sig att jag glömt en mönsterrad så allt som jag gjort har jag fått ta upp igen, två steg framåt och tre steg tillbaka känns det som. Jag blir så irriterad på mig själv när jag gör sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar