söndag 8 november 2015

Mycket på gång

Denna veckan har jag satt upp ett mål, jag ska bli klar med minst två saker innan jag får börja på något nytt. Jag vill för mycket just nu känns det som. Det är inte bra när ens hobby börjar bidra till stresspoolen, min hjärna är alldeles för kreativ ibland.

Denna veckan har jag gjort en del på massa projekt. Jag har stickat klart en halsduk och påbörjat den andra. Jag stickar dem i mitt första handspunna garn!^^ Jag hittade också ett mönster på en disktrasa som jag direkt förknippade med min närmaste kompis, så hon får ibland annat en stickad disktrasa i julklapp.^^

Jag har också broderat en del. Förra veckan avslutade jag med att ta upp allt jag hade gjort under den veckan. Jag hade missat en rad i mönstret och det gick inte att maskera på något snyggt sätt plus att jag hade irriterat mig på det. Denna veckan har det gått mycket bättre. Sista nallen har numera både ett huvud och ett halvt moln att sova på.

Jag har även tagit upp virkningen. Jag såg en instruktionsfilm på ett mönsterstygn och tyckte så mycket om det så jag var tvungen att prova. Vi får se vad projektet växer upp till men just nu har jag inga direkta planer för det. Tycker det blir bra även om jag har ett helt annat garn än vad de har på videon och jag håller det även dubbelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar