söndag 22 november 2015

Mycket har hänt

Veckan började riktigt bra. Jag fick paket både måndag och tisdag. Först trodde jag det var en film jag väntar på, det var det inte. I måndags var det ett packet från strapycatsocks, tre garnnystan jag väntat på.

I tisdags var det det första kompletta kit jag någonsin köpt, Dew. Det var mönster, garn, stickmarkörer och anteckningsbok, allt i en underbart fin projektpåse som matchar mönstret. Det är ett sammarbete mellan The Woolbarn på etsy och podcasten Stitched in Sweden. Det är Maria (Stitched in Sweden) som har gjort mönstret och Maya från The Woolbarn som bidragit med produkterna. Vill börja sticka den sjalen NU!^^

För övrigt har jag gjort lite frivoliteter, det är snart två hela stjärnor. Tänker mig att det kan vara en trevlig gå-bort-present nu närmare jul. Mer än det har jag också nästan fått lite småpanik. Födelsetavlan ska vara klar, då menar jag fållad och med upphägning den 5 december! Jag vet vad jag kommer jobba på som en stålle när jag är hemma. Håller tummarna för att jag hinner. Jag började om på mitt virke. Det jag ville var att prova en speciell virkteknik och göra åt lite garnrester. Som det ser ut nu så kommer jag försöka göra ett par handledsvärmare. Kan vara skönt att ha senare i vinter.

I övrigt har jag investerat i en stansmaskin, den är jättebra och man kan göra så många fina saker med den. Enda problemet är att jag inte får den att fungera :( . Jag har försökt med allt jag kan komma på men får det ändå inte att fungera. Jag köpte den på Pysselskafferiet i Gånghester, en underbar liten butik med en väldig härlig ägare. Jag ska ringa till henne och hoppas på att jag kan komma dit på torsdag så vi kan titta på den ihop. Jag misstänker att det är jag som är fullständigt korkad, för hon gav mig en heltäckande genomgång när jag köpte den, och glömt någon lite detalj som hon visade mig. Det enda andra jag kan komma på att det möjligen är någon konstig inställning på maskinen. Jag tror dock att det är lätt att lösa när jag väl är där och pratar med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar