söndag 20 december 2015

Årets sista stickträff

Då var det slut på stickträffar för året. I stickklubben hade vi avslutning med Secret Santa. Man får ett namn på en person så ska man ge en julklapp till den UTAN att avslöja vem det är ifrån. Jag fick rundstickor i bambu och ett nystan svart Ulrikagarn....tankar finns på en framtida tröja/kofta i det garnet.

Även stickerskorna träffades för sista gången detta år under veckan. Där hade vi inga julklappar utan bara trevligt tjöt och massa sticktid. Sockan jag hade med mig växte en del under denna träff.

I övrigt har jag jobbat med frivoliteter...och ägnat mig åt en del matte innan det blev rätt, 48 pärlor på nystanstråden och 96 på skytteltråden. Tog tre försök innan jag helt kom på hur många pärlor som skulle på varje tråd.

Jag har inte gjort det minsta skrapbooking. Många förklaringar men de största är att jag tvingades packa hop grejorna för att vi hade två som kom och tittade på våran lägenhet. Efter det har jag inte riktigt haft ork att ta fram allt igen. Intentionen är dock att ta fram och fortsätta med albumet nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar