måndag 4 januari 2016

Årets första inlägg

Ut med det gamla, in med det nya brukar man säga. Viserligen har jag börjat på ett nytt projekt men jag har inte färdigställt några av dem jag hade sedan tidigare. Dock har jag kunnat sticka en del i mellandagarna. Jag hade semester, sambon hade det inte, vilket gjorde att jag kunde sticka på förmiddagarna. ^^

Jag har ungefär en halv socka kvar att sticka sedan har jag ytterligare ett par handstickade yllesockar, yay! Jag har hållit på en del med frivoliteter men inte så det blivit något speciellt.

Till det helt nya projektet jag startat...jag börjar allvarligt ifrågasätra mig själv. Jag ska sticka en öppen kofta...i LACEGARN! Den är jättefin och den kommer passa väldigt bra i vår...men allvarligt! Vad tänker man med när det verkar som en bra ide att sticka minst 35 cm i slätstickning i ett lacegarn på stickor 3,5? Det kommer i alla fall vara en bra stickträffsstickning.

Framför allt har jag ägnat min semester åt att ha det lugnt och skönt, vilat upp mig och bara gjort det jag känt för. Jag har till och med läst i en bok som inte varit jobbrelaterad.

Till nyårslöften....tycker inte om löften men mitt ledord/motto detta året kommer att vara "nu, inte sedan (igen). Det gick faktiskt riktigt bra fram tills att jag blev sjuk på olika sätt.

Slutligen, god fortsättning och sticka lugnt.;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar