söndag 24 januari 2016

Massa bilder

Jag har massa saker att visa, jag tycker att det är en del i alla fall. Först ut, min lacekofta. Än så länge syns det inte att det är en kofta men jag har kommit en bra bit. Jag är på 30 cm nu, 5 kvar innan mönstret säger att jag ska dela av för armarna. Har inte bestämt än om jag ska göra den lite längre.^^

Sedan har jag gjort klart en handledsvärmare. Inspirationen kommer från en dropsvideo, star stitch tror jag den heter. Det är ett virkmönster och jag har påbörjat den andra. Hoppas på att få färdigt dem innan det blir för varmt. Jag har också startat ett par nya sockar. Än så länge tycker jag om hur det blir och mönstret är roligt att sticka och lätt att memorera. Det är ett mönster där du tänker "bara en cirkel till". Farligt! ^^

När det kommer till frivolitetsduken tänker jag "många bäckar små". Jag gör inte många maskor per gång men jag jobbar på den ofta.

Har också införskaffat en garnvinda. Det var några i stickklubben som hittade den till mig. Det innebär att 800 meter lacegarn som tog 1,5 till 2 timmar att nysta upp för hand nu tar mig under 20 min med min garnvinda och nystmaskin. Jag är glad över det.^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar