måndag 1 februari 2016

Hemmaprojekt, reseprojekt

I veckan har jag konstaterat att det för mig är optimalt att ha två projekt igång samtidigt, ett som jag kan sticka på hemma i stickrummet och ett som jag kan ta med mig i väskan. I nuläget går det att tycka att jag placerat projekten fel. Jag har ett par sockar som jag jobbar på hemma och en kofta som jag har med mig i väskan. Koftan är dock av lacegarn så den tar inte specielt mycket plats.

Jag tycker att jag gjort ett bra jobb denna veckan. Jag är redo att vända hälen på första sockan. Jag provade den idag och tipset att sticka på 2,5 istället för 3 verkar fungera utmärkt. Än så länge har den en riktigt bra passform. Tack Christin för tipset.

Koftan har jag delat och minskat av för ärmen på högra framstycket. Det är lite nervös att se om den passar. Först och främst är det ärmhålet som jag är lite nervös över. Om mina minskningar kommer fungera så som jag tänkt eller om jag kommer behöva göra om det. Har även planer på att använda mig av ett tips från podden 'Stitched in Sweden' för att få en bättre nacklinje och ett finare fall på framstyckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar