måndag 8 februari 2016

Beroendeframkallande

Jag har hittat ett mönster som är riktigt farligt, circular socks. Det går jättefort att sticka MEN det är väldigt beroendeframkallande. Hela tiden går tanken: jag hinner ett varv till, jag hinner göra den här sektionen också. Sedan har klockan springit iväg och jag vet inte vart den tog vägen. Sockorna blir jättebra i alla fall och de sitter precis som de ska!^^

Min kofta kommer jag inte visa för än det går att se något annat än ett rött stycke garn. Den börjar gå in i det berömda svarta hålet. Jag stickar och stickar men kommer ingenstans. Istället har jag (trots stundande avflyttning) köpt två härvor garn. Har en plan med dem. Det är rent lingarn och tanken är att de ska förvandlas till disktrasor...efter att sockarna är färdiga.^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar