söndag 21 februari 2016

Flera projekt

Det känns inte som att jag har stickat mycket denna veckan. Ändå har jag lyckats att färdigställa en del småprojekt, om man inte räknar att trådar ska fästas och blockning göras. Jag har packat ner mina nålar! :(

Mina sockar är klara och passar perfekt. Jag har börjat sticka disktrasor och det är SÅ kul! Jag är nu inne på min tredje. Dock har jag inte provat hur de faktiskt funkar än, men om de inte fungerar som disktrasor så kan jag säkert använda dem som grytlappar. :D Koftan går framåt sakta men säkert, minskningarna för överarmen är klara. Eftersom att jag inte följer mönstret så måste jag prova massa, räkna om och använda egna lösningar. Det är kul och än så länge tycker jag det ser bra ut.

Jag har äntligen orkat ta upp det jag gjorde fel på min duk. Det betyder att jag även tagit upp den denna veckan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar