måndag 8 augusti 2016

Semester

Träffade min syster idag. Jag konstaterade att jag under semestern har tappat dagarna. Hon konstaterade att jag hade det och att jag inte bloggat heller. Så det är tack vare henne som det blir ett inlägg idag. ^^


Jag har stickat en hel del det senaste. Högen med dominorutor är de jag har stickat sedan os började. Att sticka minst en per dag verkar inte bli några problem. Jag har också gjort färdigt Disa, tunikan till min systerdotter.

Jag gjorde knapparna också, i cenitlera. Det var jättekul. Som synes på bilden så gjorde jag olika former och olika mönster. Det blev lite mer än de fyra knappar jag behövde.


Jag har spunnit en del,  än så länge har jag tvinat ihop ett av mina nystan med entrådigt garn från TfD. Jag har även fortsatt att spinna den gröna fibern. Min tanke är att spinna lite varje dag och att tvinna ihop mer än det jag har spunnit. Dels för att jag vill färdigställa garnet och börja på projektet jag tänkt till det. Dels för att jag inte vill att det ska bli liggande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar